Naštartujte svoje podnikanie cez Google AdWords. Časť 1.

Autor: Michal Spisak | 10.6.2016 o 20:01 | (upravené 11.6.2016 o 21:31) Karma článku: 3,32 | Prečítané:  800x

Sme obyčajní ľudia, podnikatelia, snažíme sa ako vieme, no nedarí sa. Obraty, zákazky klesajú, finančná situácia je zlá a niekedy uvažujeme, či to má na Slovensku význam. Aké máme možnosti, reálne možnosti ?

Tento článok nie je success story, ešte nie. No už teraz by som sa s Vami chcel podeliť o zopár postrehov a skúseností s Google AdWords. Všetci sme si všimli, že vo vyhľadávaní v Google sa nám na rôzne zadané slová do vyhľadávania zobrazia rôzne reklamy. Od bankových služieb po predaj áut, rôzne eshopy, produkty za vynikajúce ceny. Tieto reklamy sú prevádzkované cez Google AdWords. 

Ak Vás inzerovanie na Google alebo už inzerovanie všeobecne vôbec nezaujíma, a radšej budete roznášať osobne letáky, alebo stavíte na náhodu, že snáď sa Vám biznis nejakým zázrakom sám rozbehne, tak by ste mali spozornieť. Ak uvažujete, že podnikanie zavesíte na klinec, tak ešte počkajte, a aspoň si prečítajte tento môj článok do konca.

Google je geniálna firma. Jedna z najbohatších a celkom právom. Vtip je v tom, že Google vám dovoľuje zarábať obrovské peniaze. Ani si neviete predstaviť, aký obrovský potenciál a možnosti nám táto firma ponúka. Keď som zberal prvé výsledky z výkonu reklám na AdWords, doslova sa mi triasli ruky. Doslova masaker!

Źivnostník, murár, stavbár. Veľmi šikovný, žije na východe v Košiciach. Krajčírka, veľmi šikovná, šije z domu. Tiež živnostníčka. Oboch však spája nedostatok práce. Odsťahovať sa čo i len do iného kraja alebo do Bratislavy nepripadá v úvahu, majú rodiny. Obrat stavbára za minulý rok bol niečo cez 10 000 eur ročne, krajčírka nemala ani 2500 obrat za rok. Obraty. Nie zisky. To sa ani nedá nazvať podnikanie. Alebo inžinierka, dizajnérka záhradných jazierok. Tak dlho a tak slabo im ide podnikanie, že to pomaly vzdávajú a prestávajú mať chuť k remeslu, ktoré ovládajú výborne.

Náš dobrý murár, keďže bol vo veku blízkeho do predčasného dôchodku sa rozhodol, že už to nejak vydrží. Krajčírka má však rodinu, deti, ktoré musí živiť, taktiež dizajnérka.

Okrem týchto troch " podnikateľských" subjektov som súbežne spustil reklamy na Google pre ďalších 5 podnikateľov. Keďže tento blog venujem kompletne Google, podrobne krok za krokom Vám ukážem, čo som presne urobil. Keďže od každého, komu robím reklamu vyžadujem presné údaje o výkonnosti reklám, pretože len tak ich viem urobiť správne, mám k dispozícii úplne presné údaje, od sumy objednávok, o počte emailov od potenciálnych klientov až po počet telefonátov.

Reklamy pre všetky subjekty som spustil rovnako, pred 14 dňami. Reklamy bežia aj dnes. 

Výsledky, zatiaľ do 10.6.2016

Murár -

  • hneď v prvý deň spustenia reklamy získal zákazku na stavbu rodinného domu. Náklady na reklamu v ten deň boli necelé 30€. Hodnota zákazky - 135 000€
  • vo štvrtok 8.6 získal zákazku na rekonštrukciu bytu, hodnota zákazky 30 000€

 

Krajčírka -

  • v priebehu prvého týždňa - 13! áno, čítate správne, získala 13 svadobných šiat a spoločenských šiat na šitie podľa katalógu, zálohy má už uhradené. Ceny za šaty má podľa cenníka, cca 100-250€/ kus.
  • Zamestnala na dohodu bývalé kolegyne z práce, keď ešte ich "šijacia fabrika" fungovala. 13 šiat treba ušiť.
  • Nevie sa zastaviť a poprosila ma, nech dočasne reklamu vypnem :)

Success story to však ešte nie je. Ale bude. Na optimalizácii reklám totiž pracujem 12-13 hodín denne, 7 dní v týždni. Ešte aj v noci mám non stop notebook zapnutý, kde sledujem návštevnosti a správanie návštevníkov. Absolútne nádherná práca, zvášť táto práca baví, keď môžete druhým naozaj pomôcť.

Všetko, čo som urobil, ako nastavil reklamy, web stránky, rozpočty.. o všetkom Vás budem informovať cez tieto blogy. Ak máte nejaké otázky, napíšte do komentára. Už teraz rozmýšľam, čo napíšem do ďalšieho článku. Zrejme začnem od úplného začiatku, čo to vôbec Google AdWords je, a na čo slúži.

Chcem to pripraviť takým spôsobom, aby ste si mohli pomôcť v naštartovaní podnikania cez Google úplne sami. 

 

 

Update - A na záver dnešného dňa, čo ľudia hľadali v kampani nášho šikovného murára, pre zábavu:) Nuž na túto otázku neviem odpovedať, aká je "največšia výstavba domou košice v buducnosti" , to zrejme ešte nikto nevie:) Ale vidíte, ľudia hľadajú už aj odpovede na otázky budúcnosti.

*Update 11.6

-Stavbár z celkovej zákazky na dom urobil obchod na výstavbu obvodových múrov, cca 62 paliet, spolu 88,325m3. Google mu síce našiel klienta, ale záleží od obchodných zručností samotného podnikateľa, pretože uzatvoriť dobrý obchod záleží jedine od umenia samotného podnikateľa. Google Vám zákazníka nájde, ale koľko zarobíte, záleží už iba od Vás. Z rekonštrukcie bude reálna činnosť obnova bytového jadra, za práce si bude účtovať 2400,- eur. Teda ak to spočítame, murár živnostník urobil obchody za 4608 eur. Vynikajúci výsledok v porovnaní, koľko do reklamy investoval, aby tieto zákazky mal. Ak by nevyužil Google AdWords, nemal by ani cent.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Útok pri istanbulskom štadióne neprežilo 38 ľudí

K útoku sa nikto neprihlásil, stopy majú ukazovať na Kurdskú robotnícku stranu.

PLUS

Na trhu platí: Zmanipuluj, čo môžeš a urvi, čo sa dá

Marketing je vojna vedená mierovými prostriedkami.

KULTÚRA

Vybrali sa na nebezpečnú púť za úžasným jedlom

Niekoľko rokov vchádzali do arabských kuchýň, kde sa dozviete aj to, čo nechcete.


Už ste čítali?