Naštartujte svoje podnikanie cez Google AdWords. Časť 2 - Web stránka

Autor: Michal Spisak | 12.6.2016 o 11:53 | Karma článku: 1,46 | Prečítané:  428x

Pred začatím využívania platenej reklamy pre získanie množstva klientov je nevyhnutné vlastniť internetovú stránku. Nemusíte byť programátor, nemusíte byť dizajnér. Avšak každá stránka musí spĺňať určité kritériá.

Počas posledných 6 rokov mi prešlo rukou množstvo firemných webstránok. S postupnosťou času, ako ide vývoj a rastie konkurencia na internete, väčšina dobrých stránok, ktoré vlastnia veľké spoločnosti sú urobené dobre. Ako by som to povedal jednoducho a zrozumiteľne... Pred dávnymi rokmi nebola konkurencia na internete až taká intenzívna ako dnes. Nebolo toľko internetových stránok, nebolo toľko eshopov. Nebolo toľko subjektov, ktoré by na internete súťažili o zákazníka. Keďže firmy, ktoré vtedy nemali žiadnu stránku postupom času zistili, že ich biznis nejde tak, ako iným firmám, ktoré stránky majú, tieto firmy si založili www stránku tiež. 

Ako čas pomaly išiel, množstvo www stránok na internete narastalo, konkurencia sa zahusťovala, pretože na internetovom trhu sa začalo objavovať stále viac a viac subjektov, ktoré súťažili o tú istú skupinu zákazníkov. Počty zákazníkov na Slovensku nerástu, skôr klesajú, klesá kúpyschopnosť obyvateľstva, na druhej strane počty firiem, ktoré o zákazníka bojujú, rastie.

Ako Google filtruje to množstvo www stránok? Dnes si môže založiť stránku doslova každý. Teraz sa rozhodnem, že si urobím stránku, ktorá sa bude venovať právnym službám, hoci právnik nie som. Ako Google zareaguje na stránky, ktoré ponúkajú falošné služby? Alebo na falošné eshopy? Pamätáte sa, minule bola aféra, ľudia nakupovali pneumatiky cez falošný eshop. Lenže, tento eshop sa nezobrazoval na Google. Ľudia ho našli cez zľavové porovnávače, ako heureka napr. 

Google chráni ľudí pred podvodnými stránkami a službami. Lenže, Google je stroj, nie človek. Má vlastné kritériá a podľa týchto kritérií posudzuje každú jednu stránku alebo eshop, ktorý zobrazí vo svojom vyhľadávaní. Teraz sa možno opýtate, prečo je vaša stránka na posledných miestach, keď nie ste podvodník ale ponúkate seriózne a kvalitné služby...

Jedným z najčastejších dôvodov je to, že vaša stránka nespĺňa všetky kritériá, ktoré v Google nastavili pre dobrú a serióznu web stránku. Keďže počet firiem na internete rastie, každá firma bojuje o zákazníka, kritéria išli zákonite hore. Okrem rôznych technických požiadaviek, požiadaviek na obsah a štruktúru, je výrazným kritériom tzv Trust factor, 

Google sa dostal až tak ďaleko, že niekedy mám pocit, že ich vyhľadávač simuluje ľudské správanie. Ak si pozriete stránku SME.SK, ako na vás pôsobí? Seriózne alebo nie? Ak seriózne, práve ste pridelili stránke SME.SK svoj Trust factor. A takto podobne postupuje aj Google.

Dajme tomu, že podnikáte v predaji bicyklov. Skúste zadať toto slovo do Google a pozrite sa, ako vyzerajú stránky, ktoré sú na prvých miestach. Porovnajte si tieto stránky firiem obchodujúce s bicyklami so svojou firemnou stránkou. Čo majú oni urobené inak, v čom sú lepší? 

Pred samotnou investíciou do reklamy na Google musíte mať perfektne spracovanú web stránku. V ďalšom článku Vám poviem, čo všetko od nás Google požaduje a prečo s dobrou stránkou ušetríme na reklame a prečo budeme mať viac zákazníkov.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Útok pri istanbulskom štadióne neprežilo 38 ľudí

K útoku sa nikto neprihlásil, stopy majú ukazovať na Kurdskú robotnícku stranu.

PLUS

Na trhu platí: Zmanipuluj, čo môžeš a urvi, čo sa dá

Marketing je vojna vedená mierovými prostriedkami.

KULTÚRA

Vybrali sa na nebezpečnú púť za úžasným jedlom

Niekoľko rokov vchádzali do arabských kuchýň, kde sa dozviete aj to, čo nechcete.


Už ste čítali?