Dopyt po Stavebníctve za 08/2016

Autor: Michal Spisak | 23.9.2016 o 20:31 | (upravené 26.9.2016 o 16:15) Karma článku: 1,73 | Prečítané:  342x

Rád by som sa s Vami podelil o nasledovné poznatky, ktoré som získal vďaka kampani na Google AdWords. Adwords nie je iba o inzerovaní služieb a produktov. Neveríte? 

Časť 1.

Podľa viacerých zdrojov, stav stavebníctva na Slovensku je veľmi zlý. Napríklad podľa Finstat, ziskovosť stavebníctva je absolútne najnižšia spomedzi ostatných odvetví. Darí sa obrovským firmám, ktoré žijú zo štátnych zakázok. Darí sa developerom, ktorí stavajú montované rodinné domy na zelených lúkach ako huby po daždi. Ale čo skutočné stavebné firmy, malé a stredné stavebné spoločnosti, živnostníci? 

Ak si pozrieme stavebnú ročenku vydanú ministerstvom http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=84674 za rok 2014 sú údaje pre stavebné spoločnosti s počtom zamestnancov do 19 veľmi odlišné od výkonov, ktoré boli realizované veľkými stavebnými spoločnosťami, zvlášť podľa jednotlivých krajov. 

Keďže z oficiálnych zdrojov nemáme údaje za rok 2015 ani za rok 2016, ak hľadáme na internete, nájdeme rôzne články v rôznych denníkoch, od úplného prepadu stavebnej produkcie po rast stavebnej produkcie. Prídávam zopár linkov na rôzne údaje :

http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/386429-stavebna-produkcia-na-slovensku-stupla-o-16-4/

http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/398719-stavebna-produkcia-v-maji-tretikrat-klesla/

http://abc-byvanie.sk/stavebnictvo/statistiky-analyzy-trendy/stavebna-produkcia-na-slovensku-v-januari-2016-vzrastla-o-164-perc/

http://www.teraz.sk/ekonomika/stavebna-produkcia-v-juni-2016-medziro/211425-clanok.html

Ono ani vlastne nie je podstatné, čo v týchto článkoch píšu, či vzrástla alebo klesla. Z podnikateľského pohľadu by mi ako majiteľovi stavebnej firmy s počtom zamestnancov do 19 tieto neaktuálne údaje nedali vôbec nič.

Ak by som bol majiteľ malej stavebnej firmy alebo živnostník, alebo by som práve začal podnikať v stavebníctve, zaujímalo by ma nasledovné:

  1. v ktorom kraji je najvyšší dopyt po stavebných prácach ?
  2. z pohľadu stavebných prác, po akej službe je na Slovensku najvyšší dopyt  ?
  3. je rozdiel medzi zákazníkmi z pohľadu krajov ?,
  4. koľko môžem ako stavbár zarobiť ? Aká je konkurencia?
  5. aké sú aktuálne trendy, špecifické požiadavky zákazníkov?

Pretože stavebná firma nemusí iba stavať rodinné domy. Môže robiť rekonštrukcie domov, starých budov, môže robiť rekonštrukcie bytov alebo môže predávať projekty, poskytovať odborné služby stavebného dozoru, môže stavať byty, môže zateplovať, môže rekonštruovať priemyselné objekty a podobne. 

A teraz späť k mojim otázkam, čo v skutočnosti ľudia, potencionálni zákazníci na Slovensku požadujú? Ako zistiť, aký je skutočný aktuálny dopyt na Slovensku po jednotlivých stavebných činností? Ak sa ako stavebná firma budem orientovať na rekonštrukciu panelových bytov, v ktorom kraji je momentálne najvyšší dopyt po týchto činnostiach? Alebo ak stavebná firma sa orientuje iba na rodinné domy na kľúč, kde, v ktorom kraji budú mať najviac zakázok a teda, kde je šanca na prežitie spoločnosti a jej následný rast najvyššia?

 

Tieto informácie nemôžeme len tak odhadnúť alebo odvodiť z minuloročných ročeniek a už vôbec nie z článkov po internete. Tieto informácie, aktuálne, relevantné napríklad za celú SR môžeme získať jedine prostredníctvom Google AdWords. Nepoužijeme odhady nástroja AdWords, ale skutočné údaje podľa výsledkov kampane, ktorá bola spustená za sledované obdobie v rámci celej SR.

 

Keďže údajov, ktoré mám k dispozícii je obrovské množstvo, pokračovanie tohto článku bude v nasledujúcej časti. Ak máte nejaké otázky, ktoré sa týkajú stavebníctva, krajov, dopytov, napíšte prosím do komentára, a v ďalšom článku na ne odpoviem.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Útok pri istanbulskom štadióne neprežilo 38 ľudí

K útoku sa nikto neprihlásil, stopy majú ukazovať na Kurdskú robotnícku stranu.

PLUS

Na trhu platí: Zmanipuluj, čo môžeš a urvi, čo sa dá

Marketing je vojna vedená mierovými prostriedkami.

KULTÚRA

Vybrali sa na nebezpečnú púť za úžasným jedlom

Niekoľko rokov vchádzali do arabských kuchýň, kde sa dozviete aj to, čo nechcete.


Už ste čítali?