Aktuálne náklady na konverzie - stavebné firmy

Autor: Michal Spisak | 26.9.2016 o 21:50 | (upravené 3.10.2016 o 14:41) Karma článku: 1,74 | Prečítané:  318x

V tomto článku sa pozrieme na aktuálne náklady na konverzie podľa miest a krajov. Všetky konverzie sa týkajú iba ohľadom dopytov po stavebných firmách, spoločnostiach a stavebných prácach.

Všetky konverzie sa týkajú iba tejto oblasti, teda nie sú tu dopyty po výstavbe, rekonštrukcii ani po projektoch alebo opravy plotov. Iba čisto dopyty týkajúce sa kľúčových slov "stavebná firma" a "stavebné práce" 

Dopyty verzus konverzie. Každé odvetvie má cenu konverzie. Čo je to konverzia? Ak máte spustenú reklamu, a je to už úplne jedno kde, v novinách, rádiu, televízii, internete alebo na bilboarde, tieto reklamy vidí množstvo ľudí. Koľkokrát ideme autom okolo rôznych bilboardov, ktoré sú na každej ceste. 

Koľkokrát ste telefonovali na číslo alebo písali na email, ktorý bol uvedený na bilboarde pri ceste, okolo ktorej chodíte? Ak by ste zadávateľa reklamy kontaktovali, tak pre neho ste 1 konverzia. (pozor, nehovorím o konverziách v eshopoch)

Ak máte reklamu na internete, 1 konverzia je napríklad telefonát, emailová správa, osobná návšteva, objednávka, odpoveď na dotazník atď. Konverzia neznamená automaticky, že zákazník si u Vás niečo objedná alebo u vás minie svoje ťažko zarobené peniaze. Je už na podnikateľovej šikovnosti, odbornosti, produktoch, či svoje služby zákazníkovi, teda tej konverzii predá alebo nie.

Každá konverzia znamená potencionálneho klienta. 

Predstavme si situáciu. Som chovateľ koní a dal som na bilboard na cestu pri Bratislave obrovský banner, že predám kone. Lacno. Denne prejde okolo môjho bilboardu stovky možno tisíce ľudí. Za bilboard platím, či ľudia ktorí idu okolo neho majú o kone záujem alebo nie. Jednoducho platím aj za tých, čo kone kúpiť nechcú.

Ak by som dal reklamu na internet v rámci Google, komu sa moja reklama zobrazí? Zobrazí sa niekomu, kto hľadá nové Audi A8? Nie. Moja reklama s koňmi sa zobrazí iba tomu, kto zadá do Google, že kone hľadá alebo kone chce kúpiť. Kým na rozdiel od iných foriem reklamy má Google obrovskú výhodu v tom, že moja reklama sa zobrazí iba tomu, kto má o mnou inzerovanú službu alebo produkt záujem. A to platí pre všetky oblasti, ktoré na internete cez Google inzerujeme. 

V tomto článku Vám ukážem, aké sú ceny konverzíí v stavebníctve pre dopyty po stavebných firmách a prácach.

Príklad. Za mesiac pán Ján minul 1500€ na reklamu na Google a na jeho web stránku mu kliklo 6500 ľudí. Z 6500 ľudí, návštevníkov ho telefonicky kontaktovalo 221 , emailovú správu do kontaktného formulára mu napísalo 300 ľudí. Spolu to je 521 konverzií, teda 221+300. Ak vydelíme 1500/521 dostaneme 2,78€. To je cena za 1 (potencionálneho) zákazníka. Je už na pánovi Jánovi, či obslúži, či sa bude týmto zákazníkom venovať, akým štýlom s nimi bude komunikovať, akým štýlom odpíše na emailové správy, aké má pán Ján obchodné zručnosti a talent na biznis. Ak pán Ján opravuje strechy a z 521 zákazníkov urobí iba jeden lepší obchod, na ktorom zarobí viac, ako investoval do reklamy, čo potom so zvyšnými 520 klientmi?

Každú reklamnú kampaň na Google musíte mať dobre naplánovanú. Musíte poznať svoje kapacity, zdroje a schopnosti. Je zbytočné robiť mega kampaň, ak ste sám alebo iba dvaja-traja. Čo ak dostatanete behom jedného týždňa toľko zákazok, že ich sami nestihnete urobiť ani za rok? Už aj to sa stalo. Budete klientov odmietať? A viete, ako veľmi odmietnutého klienta urazíte? Preto nikdy nepreceňujte svoje schopnosti. Ak viete, že Vaše kapacity sú napríklad 2 klienti mesačne, potom takto naplánujte aj svoje marketingové aktivity. Firma, ktorej reklamné dáta mám a výsledky Vám ukazujem, musela odmietnuť napríklad jeden megalomanský projekt. Obchodná riaditeľka zahraničného investora z Jordánska požadovala výstavbu kópie kaštieľa o 45 izbách, s vnútornými a vonkajšími bazénmi. Firma však už nemala žiadne voľné kapacity, preto túto zákazku musela odmietnuť. Pritom len táto jedna jediná zákazka by pokryla náklady na Google reklamu na dlhé roky.

Ak podnikáte v stavebníctve, nasledovné údaje Vám ukážu, s akými cenami za konverzie môžete rátať. Keďže nemám rád priemerné, hrubé údaje, pripravil som pre Vás z 250 000 údajov porovania podľa dní. 

Interpretácia údajov je jednoduchá. Napríklad Peter v piatok sadol za počítač, a dal hľadať slovo stavebná firma v Bratislave. Z množstva reklám a odkazov klikol na našu reklamu. Prišiel na našu stránku a následne zavolal alebo napísal email. Cena napríklad 10,25 USD znamená, že nás Peter stál toľko peňazí, V ten deň sme mohli mať aj 1500 klikov. Kliky nás stoja peniaze. Uvedené ceny znamenajú, a akými nákladmi na jedného reálneho potencionálneho zákazníka môžete rátať v jednotlivé dni v jednotlivých mestách. Ak je niektorý deň prázdny, znamená to, že v tento deň nebol vôbec žiaden dopyt. 

Všetky údaje sa týkajú reklám na obsahovej sieti, quality score vyššie a vrátane 8+. Ak máte nízke QS, Vaše náklady budú podstatne vyššie. Za údajmi sa skrýva moja niekoľko mesačná full-time optimalizácia.

Všimol som si, že je zákaznícky rozdiel vo vyhľadávaní v jednotlivých dňoch a v jednotlivých mestách. Menšie mestá, väčšie mestá, kúpyschopnosť a konkurencia je len jedným z faktorov, ktoré to spôsobujú. Preto som analyzoval údaje za jednotlivé dni, pondelky, utorky, stredy, štvrtky až do konca týždňa Kampaň bežala dlhšie obdobie, preto pod pondelkami si môžete predstaviť údaje niekoľkých pondelkov, pod utorkami množstvo utorkov atď. Uvedené grafy sú histogramy.

 

A rozdiely sa ukázali. Pozrite sa sami na niekoľko vybraných ukazovateľov:

 

 

Kde, v ktorom kraji získame zákazníkov najlacnejšie, najrýchlejšie teda najvýhodnejšie?  

 

V prípade ak máte nejaké otázky, napíšte do komentára. Ďakujem.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Útok pri istanbulskom štadióne neprežilo 38 ľudí

K útoku sa nikto neprihlásil, stopy majú ukazovať na Kurdskú robotnícku stranu.

PLUS

Na trhu platí: Zmanipuluj, čo môžeš a urvi, čo sa dá

Marketing je vojna vedená mierovými prostriedkami.

KULTÚRA

Vybrali sa na nebezpečnú púť za úžasným jedlom

Niekoľko rokov vchádzali do arabských kuchýň, kde sa dozviete aj to, čo nechcete.


Už ste čítali?